-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:5256 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:6

نگه داري سگ در خانه چه حكمي دارد؟
برادر عزيز بايد بدانيد كه از نظر اسلام سگ يكي از نجاسات ميباشد و از نظر بهداشتي هم آلودگي دهان آن بسيار زياد است بنابر اين وجود سگ در يك خانواده مسلمان موجب آلودگي و نجاست لباس و بدن واثاثيه آنها خواهد شد و براي نماز و ساير عبادتهاي آنها مشكل آفرين ميباشد. علاوه بر اينكه پيامبر اكرم(ص) فرمودهاند: «جبرئيل نزد من آمد و گفت ما ملائكه در خانهاي كه در آن سگ وجود داشته باشد وارد نميشويم» و وقتي ملائكه به خانهاي وارد نشوند؛ يعني، آن خانه از رحمت و بركت الطاف الهي دور است و آن خانه محل رنج و غم و غصه وناراحتي و بيبركت خواهد بود. لذا ما به شما توصيه ميكنيم از نگاه داشتن سگ در خانه پرهيز كنيد و اما اگر كسي در خانه سگ داشته باشد و با بدن و لباس خيس و مرطوب با او تماس نگيرد ميتواند نماز و قرآن بخواند و نماز و قرآن بقيه اهل خانه هم صحيح است ولي علماء فرمودهاند: نماز در خانهاي كه سگ در آن وجود دارد مكروه ميباشد. يعني نماز صحيح است ولي ثواب آن كم است.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.